Instrukcja korzystania z BIP
1. Przeglądanie stron
Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu po lewej stronie ekranu interesujący Cię dział. Na dole każdej strony znajduje się metryczka z informacjami o dacie i autorze dokumentu, dacie publikacji, osobie publikującej, liczbie odsłon dokumentu a także odnośnik do funkcji wydruku strony oraz do rejestru zmian.
2. Strony systemowe
System obok stron informacyjnych udostępnia strony systemowe (obowiązkowe w każdym BIP):
- Redakcja - wykaz redaktorów BIP z ich danymi kontaktowymi (adres, nr telefonu i faksu, aktywny adres e-mail)
- Mapa strony - dynamicznie generowane drzewo dokumentów
- Statystyki - graficzne przedstawienie najczęściej odwiedzanych stron i podstron
- Instrukcja korzystania z BIP - niniejszy dokument
- Inne informacje - zbiór informacji na temat sposobu dostępu do danych publicznych nie ujętych w BIP
3. Moduł wyszukiwania
Aby przeszukiwać serwis BIP należy w okienko wyszukiwarki wpisać szukaną frazę i kliknąć przycisk lub nacisnąć klawisz "enter".
4. Odnośnik do portalu bip.gov.pl
Nad głównym menu, w prawym górnym rogu strony znajduje się logo BIP będące odnośnikiem do portalu BIP pod adresem: http://www.bip.gov.pl., odnośnik do strony BIP znajduje się również na samym końcu strony, na ciemnym pasku PIW GÓRA pod zakładką BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNYCH
5. Rejestr stron usuniętych
Jeżeli jakikolwiek dokument ma zostać usunięty z BIP automatycznie trafi do rejestru stron usuniętych wraz z adnotacją o powodzie usunięcia. Uwaga: usunięty dokument może zostać przywrócony - jeśli więc dokument był w rejestrze usuniętych, a teraz go tam nie ma - to znaczy, że został przywrócony.